08 juni 2013

CREMET RABARBER-DRIK MED JORDBÆR


Rabarber er en fantastisk spise og smager absolut fantastisk. Vi er de heldige ejere af en helvedes masse rabarber, så hvis I har forslag til retter hvori de kan indgå så giv lyd. Jeg vil helst undgå at lave for meget kage-værk i rabarberkategorien af frygt for at jeg kommer til at spise det (tja, hva' skal man ellers bruge det til?). Nå, men det var jo den her opskrift jeg skulle skrive lidt om. Drikken her består hovedsagligt af rabarberkompot og dernæst frosne jordbær. Kombinationen er super lækker og konsistensen er cremet og dejlig. Jeg vil varmt anbefale den til et morgenmåltid, mellemmåltid eller måske endda et sundere alternativ til en dessert (kommer selvfølgelig an på alternativet). Men her kommer opskriften i hvert fald: 

Til 1 stort glas:
2 dl rabarberkompot
100 g frosne jordbær
½ dl græsk yoghurt 
½ dl mælk
Akaciehonning

Kom alle ingredienserne i en blender og blend til drikken er ensartet. Smag til med akaciehonning efter behag. Kompotten skal gerne laves dagen før, så den er afkølet når denne drik bliver tryllet frem.

Drikken gør sig særdeles godt i sommersolen, efter solbadning, i en eksamenslæsningspause, på en søndag, når man er i jeg-har-bare-lige-lyst-til-et-eller-andet-humør eller når man lige har lyst til at køre en tur med blenderen. 



2 kommentarer:

  1. Øhm tror vist nok lige dette kommer til at ske - snarest!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke??? Det er læks, siger jeg dig!!!

      Slet