11 april 2013

SMOOTHIE MED AVOCADO, APPELSIN OG INGEFÆR


 
Nu hvor vejret ikke lige kan finde ud af om det er sommer, vinter, eller forår, er der nok mange der har brug for et skud vitaminer - inklusiv mig selv! Det er ikke fordi jeg går rundt i mit sommerkluns endnu, men jeg er mærkværdigt nok blevet ramt af forkølelse og hvad dertil hører. Denne smoothie giver et ordentligt vitamin-boost og så er den dejlig cremet og smager skønt! Krydderurter såsom basilikum vil garanteret også gøre sig fantastisk i kombination med de andre ingredienser - det er bare om at være kreativ. Man kan tilsætte sin egen favorit, men pas på med at overdrive, da smagen kan blive meget kraftig når der blendes. Basilikum er uden tvivl min yndlings-krydderurt, men jeg måtte sande at dovenskaben overgik mit behov for basilikum, da planten ikke var at finde i huset. Her er hvad jeg brugte til én stor smoothie:

1 moden avocado
2 appelsiner
2 cm ingefær
2 spsk citronsaft
1 dl appelsinjuice 
Et par isterninger

Fileter appelsinerne og kom både saft og kød i en blender. Skræl avocadoen og riv ingefæren fint på et rivejern. Pres lidt citron og kom alle ingredienserne i blenderen og kør til smoothien er homogen og cremet.   

Fortsat grøn torsdag!

2 kommentarer: