22 august 2012

RABARBER # 3 - HVID BROWNIE MED RABARBER

Hvis I er lige så begejstrede for kombinationen af rabarber og hvid chokolade som jeg, vil jeg på det kraftigste anbefale denne brownie! Den er ikke ligeså massiv som en klassisk brownie, men smager alligevel v i l d t godt. Jeg har gjort stort set som Cute Carbs har gjort det HER. Da jeg elsker at eksperimentere med opskrifter, har jeg selvfølgelig ikke fuldt den til punkt og prikke (kig ned):

180 g smør
180 g hvid chokolade
170 g rørsukkker
3 æg
Korn fra 1 vaniljestang
120 g mel
(meget lidt) salt
130 g rabarber 

Fremgangsmåden er jeg dog ikke ude i at eksperimentere med i denne omgang, så den er fuldstændig som HER. Jeg vil dog tilføje, at kagen snildt kan nydes lun - specielt hvis man er til den varme svampede kage. Nydes den kold bliver den en smule mere massiv, men ikke som puha-nu-skal-jeg-godt-nok-ikke-have-mere-kage-måden. Hvis du vil ha' en mere syrlig kage (eller rabarberkage) så tilsæt rabarber efter behov. Du kan evt. også tilsætte citronskal, erstatte rabarber med hindbær eller lignende. Men husk på, hvordan grundopskriften var sammensat. Jeg hører hellere end gerne om madeksperimenter! Når det så er sagt, kan jeg også anbefalde at holde sig (cirka) til opskriften for det er absolut en af de bedste kager mine smagsløg har mødt. Citat kagesmager: "PIL! Det her er min nye yndlingskage!". 


1 kommentar:

  1. Som min beskedne ven Pil så fint forsøger at pointere, smager denne kage OVERDREVET UOVERTRUFFEN. I mangel på adjektiver der kan retfærdiggøre den eksorbitante gastronomiske smagsoplevelse kagen leverer, vil jeg også anbefale dette vidunder af en brownie!
    Venligst, Pigen Der Er Glad For At Have En Veninde Der Bager Til Hende

    SvarSlet