04 juni 2012

RABARBER # 1 - CRUMBLE


Der er stadig liv i mig. Det har bare været svært at se ved at kigge på bloggen på det seneste. Nu står den på læseferie, så der kommer sadsynligvis lidt mere guf på bloggen, end der har gjort på det seneste. Hvis I, ligesom jeg, har rabarber i haven, så læs med i denne uge - for der kommer flere lækre opskrifter med rabarber. Jeg er tilbage med denne skønne opskrift på rabarbercrumble. 
TIL FYLD:


Rens og skær rabarberne i passende stykker (ca. 1-2 cm). Bland sukker og vaniljekorn godt sammen. Kom rabarberne i et stort tærtefad og hæld vaniljesukkeret over og bag ved 180 grader i 5-7 minutter.
TIL CRUMBLE:


Rør smørret sammen med melet ved håndkraft. Tilsæt havregryn, sukker og hakkede mandler til smørklumperne er reducerede. Fordel crumblemassen ud over rabarberne. Kom fadet tilbage i ovnen og bag den yderligere 20 minutter. Servér crumblen med lidt god vaniljeis, skyr eller flødeskum. 

Flere rabarberopskrifter er på vej! God mandag!








2 kommentarer:

  1. Lækker crumble! Uhm så glæder jeg mig til flere rabarber opskrifter og venter på der skyder flere op af jorden. Ha en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan i hvert fald anbefales! Ja, det er bare med at få rabarberne brugt - de smager så skønt.
      Rigtig god aften til dig også!

      Slet