18 maj 2012

GO' MORGEN SMOOTHIE

 

Det er de færreste hverdagsmorgener, der er tid til at lave lækker morgenmad. Så i weekenden synes jeg, det er skønt at lave en smoothie, blødkogt æg eller pandekager med frisk frugt som f.eks. disse bananpandekager. Den smoothie jeg vil dele med jer, er en lidt anderledes én af slagsen. I vil opdage, at der er gryn i opskriften. Og måske tænker nogle, at de ikke har lyst til at drikke smoothie med grynklumper. Og dertil kan jeg roligt svare, at så snart ingredienserne har været en tur i blenderen, er der overhovedet ingen hele gryn tilbage eller andre underlige klumper (blenderen er nu en dejlig opfindelse). I denne version har jeg valgt at bruge soyamælk frem for komælk, da jeg synes det smager af mere, og så kan (ko)mælke-allergikerne også være med. Til én stor smoothie skal der bruges:

150 g frossen blandet frugt; jordbær, blåbær, banan
2,5 dl soyamælk m. vanilje
1/2 dl havre- eller ruggryn

Jeg tror de fleste har luret fremgangsmåden: blend alle ingredienserne sammen. Hæld på glas og tilsæt et farverigt sugerør. Det kan man da kun blive glad af. Smoothien har en dejlig mild smag - så ingen grimme overraskelser fra morgenstunden! GO' MORGEN TIL JER!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar