22 marts 2012

HINDBÆR-CUPCAKES

Hindbær-cupcakes og et forsøg med billeder. Jeg har været kreativ i dag og forsøgt mig med at lave en animation over mit bagværk. Kvaliteten er ikke den bedste, men jeg synes alligevel I skulle se resultatet:

Bland. Rør. Hæld. Bag. Duft. Spis. Nyd. Af opskriften bliver cirka 16 lækre hindbærcupcakes.

170 g smagsneutral olie 
50 g vand
225 g sukker
225 g mel
4 æg
2,5 tsk bagepulver
2 tsk vaniljesukker
ca. 50 frosne hindbær
evt. skal fra 1/2 øko-citron

Bland alle ingredienserne sammen evt. ved brug af røremaskine (eller elpisker) til dejen er glat. Dejen kommes i formene og der tilsættes ca. 3 hindbær i hver cupcake. Jeg brugte frosne hindbær, og det kan kun anbefales. Kagerne bages midt i ovnen ved 175 grader i ca. 15 minutter. 
Inden servering kan du eventuelt drysse lidt flormelis over - det er super let og lækkert. Og dertil hører selvfølgelig en kop god the eller kaffe. 

Håber I er friske på nogle cupcakes med bær!


TIP: Brombær, blåbær og jordbær er også meget velegnede til kager!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar