01 marts 2012

BAGTE PEBERFRUGTER

Det er første gang jeg laver denne smagsfulde og mættende hovedret. Og hvis jeg selv skal sige det, så gik det ret godt. Selvfølgelig kan man altid finjustere, men jeg synes det er en skøn ret! Til fire personer vil du behøve:

6 peberfrugter
400 g hakket oksekød
300 g champignon eller 1 glas
1 stort løg
4 fed hvidløg
1 dåse tomatpuré
1 dåse hele flåede tomater
1/2 dl vand
1 tsk cayennepeber
1 tsk paprika
1 tsk timian

Hak løg, skær champignon (eller brug dem fra glas), knus hvidløg og sauter det hele i en gryde. Tilsæt derefter kødet som brunes sammen med krydderierne. De resterende ingredienser kommes i, og sovsen koges i 10 minutter. Imens skæres toppene af peberfrugterne, som evt laves til en lille salat. Fyldet kommes i, og de bages ved 200 grader i 40-50 minutter. 
De fyldte herligheder kan serveres med ris, bulgur, kartofler eller lignende. Jeg benyttede mig af den sidstnævnte mulighed, som kan ses af det første billede. 








1 kommentar: